Řada učebnic byla vytvořena s důrazem na rozvoj klíčových kompetencí a zohledňuje individuální přístup k žákům. Motivační úlohy, které jsou určené k procvičování učiva, vycházejí z běžného života.
Témata jednotlivých úloh jsou volena tak, aby žák získal informace z oblasti zdraví a bezpečnosti, ochrany přírody, využívání techniky, dopravy apod. Vedle podnětů k tvořivému myšlení a logickému uvažování poskytují učebnice řadu dalších příležitostí k formování osobnosti žáka.
Některé úlohy jsou vytvořeny tak, aby byl žák veden k vyslovení hypotézy a k jejímu následnému potvrzení, nebo vyvrácení. Tyto učebnice také podporují práci ve dvojicích či skupinách, během které si pak žák může při srovnání postupů a výsledků ověřit, že k výsledku může dojít různými způsoby.
Učebnice nabízejí úlohy různé obtížnosti a v závěru každé z kapitol najdete i úlohy pro žáky s hlubším zájmem o matematiku. Řada učebnic je opatřena doložkou MŠMT.